Mai életünk tempója, elvárásai és lehetőségei nehezen összeegyeztethetőek a gyermekkor tempójával. Célokat hajszolunk, kompetenciákat fejlesztünk, sürgetjük az időt azzal, hogy minél hamarabb szeretnénk előrébb és előrébb jutni.
A gyerekek jelentős része is szinte minden nap (legalább egy) foglalkozásra jár még az intézményi foglalkozások és tanórák mellett: hiszen mindent megadnánk nekik, ami a sikeres és boldog életpálya eléréséhez szükséges. Azt azonban szem elől tévesztjük, hogy ezzel a túlzott bőséggel kvázi hadüzenet nélküli háborút folytatunk a gyermekkor ellen. A felfokozott tempó ugyanis AKADÁLYOZHATJA GYERMEKÜNK REGENERÁLÓDÓ KÉPESSÉGÉT!
EGYSZERŰSÍTS, HOGY MEGADD NEKIK AZT, AMIRE VALÓBAN SZÜKSÉGÜK VAN: A SZERETETTEL TELI, NYUGODT LÉGKÖRT-A BIZTONSÁGOT!
Így kezdj hozzá:
-
Nézz szét a csurig töltött gyerekszobában, vedd szemügyre a tárgyak tömegét!
-
Válaszd ki azokat a játékokat, amikkel a gyereked leghosszabb ideig, örömmel játszik!( A túl komplikált és a túl egyértelmű játékok egyaránt megfosztják a gyereket a képzelő erejétől, így ha lehet, ezeket kerüld.)
-
Legyen aktív játék építéshez
-
Legyen baba/plüss, amivel gondoskodós-játékot lehet játszani
-
Legyenek kreatív alapanyagok, amikből alkotni lehet
-
-
Nézd át a könyveket is: a cél 1-2kedvenc kiválasztása (természetesen tudom, hogy több is érdekli, de kéznél azt hagyd, amiben legszívesebben elmélyed.)
-
A többi játékot vond ki a forgalomból: csomagold el, takard le, tedd olyan szekrénybe, ahol rejtve maradnak.
Mit nyer ezzel a gyermeked?
-
Helyet: játékteret a szobájában.
-
Megtanul bízni abban, hogy bizonyos játékok és alapanyagok rendelkezésére állnak majd holnap is.
-
Megtanulják megbecsülni amijük van.
-
Megtanulnak kötödni a játékaikhoz.
„A túl sok kacat azzal jár, hogy túl kevés idő és figyelem jut a világ felfedezésére.”
-Kim John Payne-
Felhasznált irodalom: Kim John Payna: Egyszerűbb gyermekkor