A HÁROM LÉLEGZET EREJE

Az elménk egész nap ügyködik:

  • Impulzusokat fogad be: bírál, narrál, kommentál, magyaráz.
  • Előre szalad és vágyképeket fest elénk, lehetséges jövő változatokat
  • Visszarepít a múltba, újraélet boldog és fájdalmas emlékeket
  • Még álmunkban is azon van, hogy feldolgozza a napi emésztetleneseményeket, rendszerezi, álmokat gyárt belőlük.

Termelő üzemmódban van. energiát fogyaszt.

Da ahogyan a testnek, úgy az elmének is nagy szüksége van a pihenésre.

 

Most, a mikor fokozott terhelésnek lehetünk kitéve mind a fenyegető vírushelyzet, mind az összezártság, mind a felgyűlő feladatok és esetleges anyagi nehézségek miatt rettentően fontos, hogy ebből a negatív érzelmi spirált bevonzó helyzetből néha kilépjünk és kitisztulhassanak a gondolataink.

Most többször hallom vágyként: „Bárcsak lenne egy fél órám pihenni, csak úgy lenni!”- De ez sajnos, most nehezebben megoldható. Ráadásul a félóra „csak lenni”-nek hátulütője is van: a csendbe hamarabb betolakodnak a nem kívánt gondolatok…Gyakorlott meditálónak kell lennünk ahhoz, hogy ezt az időt valóban az elme kitisztítására és ne a spirál erősítésére használja önkéntelenül az agyunk.

Miért is várnánk ugyanakkor erre a lehetőségre- ami nem is feltétlenül segít, ha egyszerűbben is megkönnyebbülhetünk? Végezzük ezt a gyakorlatot napközben-igény szerint:

„Napközben, ahányszor csak lehet engedélyezz az elmédnek rövid pihenőket. Kérd meg belső hangjaidat, hogy három lélegzetvételnyi ideig maradjanak csendben. Mintha pár percre kikapcsolnád a belső rádiót vagy televíziót. Utána tárd ki valamennyi érzékszerved, és légy jelen a színeknek, a hangoknak, az érintéseknek és az illatoknak.”

A gyakorlat meg fogja szakítani a lefelé tartó spirált, majd könnyebben visszatalálsz a jelenbe. Hogy miért működik jobban a sok kicsi sokra megy elv, mint az egy hosszabb pihenés? -Egész egyszerűen azért, mert „átvered” az elméd, nem jön rá ennyi idő alatt, hogy el akarod némítani, hogy ki akarsz bújni az állandó ellenőrzése alól és így kvázi nincs ideje pánikba esni és nyargalásba kezdeni, mint a mókus a kerékben.

Lehetőséget kapsz jelen lenni és elüldögélhetsz a laza, nyílt figyelemben!

 

Egészségedre!

 

Forrás:Jan Chozen Bays: Hogyan szelídítsük meg a vad elefántot?